Vloženo 30.11.2010 20:42 h
Aktivity v jednotlivých měsících
Aktivity v měsíci červnu 2009
• Úvodní schůze realizačního týmu
Na počátku měsíce se uskutečnila historicky první schůze členů realizačního týmu. Jednání proběhlo ve složení - projektový manažer, zástupce projektového manažera, finanční manažer a tvůrci vzdělávacích materiálů. Specialista IT se této schůze nemohl zúčastnit, obdržel proto od projektového manažera a jeho zástupce zápis z jednání s podrobnými instrukcemi o průběhu realizace projektu a nejbližšími úkoly, které je třeba splnit do příští schůze realizačního týmu.V rámci první schůze realizačního týmu byl oficiálně sestaven realizační tým a rovněž byly podrobně popsány kompetence a role jednotlivých jeho členů. Následně byly podepsány dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce se všemi členy realizačního týmu, které připravil projektový manažer před schůzkou. Specialista IT, který se jednání osobně nezúčastnil, smlouvu podepsal dodatečně. Dále bylo ustanoveno, jak bude probíhat komunikace v rámci projektu a realizačního týmu, jak budou vyplňovány výkazy práce a kdo je bude schvalovat i jak budou vypláceny odměny. Současně byl projednán podrobný harmonogram projektu a stanoveny časové milníky pro nejbližší projektové úkoly.
• Vyhlášení výběrových řízení
V průběhu června specialista IT připravil podklady pro výběrová řízení, která vyhotovil manažer projektu spolu se svým zástupcem. Výběrová řízení byla vyhlášena dne 30.6.2009 a výzvy k podání nabídek na dodávku SW a HW i na dodávku služby do projektu Zavedení interaktivních postupů do vzdělávacího procesu na Základní škole Tymákov byly uveřejněny na webových stránkách školy.
Aktivity v měsíci červenci 2009
• Ukončení výběrových řízení
Dne 14.7.2009 ve 14.30 hodin bylo ukončeno přijímání nabídek na dodávku softwaru a hardwaru i na dodávku tvorby prostředí pro e-learning, školících a konzultačních služeb při tvorbě e-kurzů do projektu Zavedení interaktivních postupů do vzdělávacího procesu na Základní škole Tymákov. Obě dvě výběrová řízení byla realizována jako veřejné zakázky malého rozsahu.Nabídku do výběrového řízení č. 1 na dodávku softwaru a hardwaru dodala jedna firma, nabídku do výběrového řízení č. 2 na dodávku tvorby prostředí pro e-learning, školících a konzultačních služeb při tvorbě e-kurzů podaly dvě firmy. Odevzdané nabídky hodnotila tříčlenná hodnotící komise. Výsledky výběrového řízení na dodávku softwaru a hardwaru i na dodávku tvorby prostředí pro e-learning, školících a konzultačních služeb při tvorbě e-kurzů byly zveřejněny na webových stránkách školy. Všichni zúčastnění byli o výsledku výběrových řízení písemně informováni doporučeným dopisem. Veškerá dokumentace z průběhu výběrových řízení je k dispozici k nahlédnutí na Základní škole Tymákov. Vítězní uchazeči byli vyzváni k zahájení jednání o konečném znění smlouvy o dílo a jejímu podpisu.
• Druhá schůze realizačního týmu
Dne 21.7.2009 se uskutečnila druhá schůze členů realizačního týmu, v rámci které byl shrnut dosavadní průběh realizace projektu. Již se uskutečnila výběrová řízení na dodávku softwaru a hardwaru i na dodávku tvorby prostředí pro e-learning, školících a konzultačních služeb při tvorbě e-kurzů. Bylo třeba s vítěznými uchazeči dojednat konečné znění smlouvy o dílo a smlouvy podepsat. Následně začaly realizace dodávek, a to nejprve hardwaru a softwaru potřebného pro moderní formu výuky. Jednalo se o PC, notebooky, dataprojektor, reprosoustavu, videokameru, software potřebný k další práci žáků i pedagogických pracovníků školy např. pro vytváření a používání elektronických vzdělávacích materiálů, zpracování fotografií či videí pořízených v rámci praktické výuky apod. (interaktivní učebnice, fotografický software). Rovněž se uskutečnila dodávka služby zahrnující vytvoření a implementaci ICT prostředí pro tvorbu, spouštění a archivaci výukových materiálů jako jsou kurzy, testy, animace, interaktivní učebnice, multimediální prezentace, apod. Součástí obou dodávek bylo provázání všech ICT technologií a elektroniky tak, aby nejen sloužily svému specifickému účelu, ale též byly vzájemně kompatibilní.
Aktivity v měsíci srpnu 2009
• Dodávky IT zařízení
S vítěznými uchazeči výběrových řízení byly uzavřeny smlouvy a v průběhu srpna se uskutečnily dodávky IT zařízení. Byla dodána interaktivní tabule s příslušenstvím (dataprojektor, software), počítačové sestavy potřebné pro interaktivní způsob výuky žáků a 3 notebooky určené pro tvůrce vzdělávacích materiálů, 9 x kancelářský balík softwaru na pořízené notebooky a počítače (EDU licence MS Office a antivirový program), videokamera nezbytná pro zaznamenávání video i fotografických záznamů, které budou tvůrci vzdělávacích materiálů zapracovávat do výukových podkladů.
• Třetí schůze realizačního týmu
Dne 24.8.2009 se uskutečnila již třetí schůze členů realizačního týmu, v rámci které byli tvůrci vzdělávacích materiálů podrobně informováni o průběhu projektu a rovněž byli seznámeni s aktuálním harmonogramem a plánovaným školením na tvorbu e-learningových materiálů.
• Školení tvůrců vzdělávacích materiálů
Dne 25.8.2009 se uskutečnilo první školení v rámci realizovaného projektu. Bylo určeno pro tvůrce vzdělávacích materiálů a bylo zaměřeno na tvorbu e-learningových materiálů. Pro předměty Prvouka, Přírodověda, Vlastivěda, Anglický jazyk, Český jazyk a Matematiku budou vytvořeny e-learningové kurzy a testy. Na tvorbě podkladů pro tyto výukového materiály se budou podílet 3 členové realizačního týmu - tvůrci výukových materiálů, kteří se budou moci podle zkušeností s probíraným učivem a stupněm obtížnosti zaměřit na problematické pasáže. Případně budou moci prostřednictvím vytvořených výukových materiálů doplnit učivo probírané v klasických či interaktivních učebnicích. E-kurzy budou pomocí připojení k internetu spustitelné na jakémkoliv běžném počítači.
Aktivity v měsíci září 2009
• Instalace IT zařízení
V průběhu září specialista IT provedl kontrolu funkčnosti a instalace veškerého nového IT zařízení a softwaru, které bylo pořízeno v rámci projektu. Společně s projektovým manažerem a jeho zástupcem bylo toto zařízení označeno dle pravidel publicity Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Tito pracovníci realizačního týmu projektu dále spolupracovali s dodavatelem vzdělávacího prostředí na definici funkčnosti a rozsahu tohoto ICT prostředí.
• Čtvrtá schůze realizačního týmu
Na počátku měsíce se uskutečnila v pořadí čtvrtá schůze realizačního týmu. Obsahem jednání bylo především zhodnocení dosavadního průběhu projektu a stanovení nejbližších úkolů jednotlivým členům realizačního týmu. Dále se projednával stav projektového účtu s ohledem na monitorovací zprávu a žádost o platbu, které byly Krajskému úřadu Plzeňského kraje předloženy již v první polovině srpna. Monitorovací zprávu spolu s žádostí o platbu bylo nutné odevzdat jako mimořádné, neboť na projektovém účtu nebyl ze zálohové platby dostatek financí k uhrazení potřebné techniky.
• Tvorba e-learningových materiálů
Tvůrci vzdělávacích materiálů již započali tvořit elektronické výukové podklady, e-learningové kurzy a testy. Tato aktivita, která se řadila mezi klíčové aktivity projektu, trvala až do ledna 2010. Na jejím konci vznikla základní sada materiálů, které budou následně pedagogové využívat ke zkvalitnění a zatraktivnění výuky žáků školy.
Aktivity v měsíci říjnu 2009
• Pátá schůze realizačního týmu
V říjnu jsme realizovali další pravidelné jednání realizačního týmu, jehož náplní tentokrát byla především konzultace s tvůrci vzdělávacích materiálů a kontrola vytvořených elektronických vzdělávacích materiálů. Rovněž byla vytvořena druhá monitorovací zpráva a žádost o platbu, která byla Krajskému úřadu Plzeňského kraje předloženy koncem měsíce.
• Tvorba e-learningových materiálů
Tvůrci vzdělávacích materiálů nadále aktivně tvořili elektronické výukové podklady. Aktivně rovněž komunikovali s dodavatelem ICT prostředí, konzultovali tvorbu materiálů a jejich použití ve školním vzdělávacím prostředí.
Aktivity v měsíci listopadu 2009
• Šestá schůze realizačního týmu
Tentokrát byla schůze realizačního týmu zaměřena na doplnění druhé monitorovací zprávy a žádosti o platbu, ke které jsme od Krajského úřadu Plzeňského kraje obdrželi připomínky k doplnění či úpravám dokumentace. Dále byla provedena aktualizace logolinku na projektovém webu i na nově vytvořené projektové dokumentaci tak, aby byla dodržena pravidla pro publicitu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
• Tvorba e-learningových materiálů
Tvůrci vzdělávacích materiálů stále tvořili další e-learningové kurzy a testy. IT specialista, projektovýc manažer a zástupce projektového manažera dále spolupracovali s dodavatelem vzdělávacího prostředí na definici funkčnosti a rozsahu tohoto ICT prostředí.
Aktivity v měsíci prosinci 2009
• Tvorba e-learningových materiálů
Prosinec byl především ve znamení rozsáhlé tvorby e-learningových kurzů a testů. Tyto elektronické vzdělávací materiály byly zaměřeny na předmět Český jazyk, Anglický jazyk, Matematika, Prvouka, Přírodověda a Vlastivěda. Na tvorbě dalších materiálů a testů se intenzivně pracovalo, vznikaly také elektronické výukové obsahy pro průřezová témata.
Aktivity v měsíci lednu 2010
• Finišujeme s tvorbou e-materiálů
Finišovali jsme s tvorbou e-learningových kurzů a testů. Elektronické materiály byly vytvářeny pro předměty Prvouka, Přírodověda, Vlastivěda, Anglický jazyk, Český jazyk a Matematika. Tímto bude dokončena nejdůležitější klíčová aktivita realizovaného projektu.
• Sedmá schůze realizačního týmu
Realizační tým projektu v měsíci lednu zpracoval další monitorovací zprávu projektu a žádost o platbu. Projekt doposud probíhal dle plánu aktivit a stanoveného harmonogramu.
Aktivity v měsíci únoru 2010
• Školení cílových skupin projektu
Na počátku měsíce proběho Vyškolení žáků a pedagogických pracovníků na využívání a tvorbu elektronických vzdělávacích materiálů během výuky. Cílem této aktivity bylo předat žákům i pedagogům informace o možnostech elektronické výuky. Školení bylo zaměřeno na osvojení si ovládání jednotlivých vzdělávacích materiálů a jejich uplatnění ve výuce. Žákům i pedagogům byly současně nastavena přístupová práva a role.
• Další klíčová aktivita uzavřena
V únoru se podařilo projektovému týmu uzavřít další klíčovou aktivitu projektu. Od 1.3.2010 jsou ve vzdělávacím systému importovány výukové podklady, e-learningové kurzy a testy k předmětům Prvouka, Přírodověda, Vlastivěda, Anglický jazyk, Český jazyk a Matematika. V souvislosti se zavedením nových forem výuky byl zároveň inovován Školní vzdělávací program. Žáci absolvovali školení obsluhy interaktivní tabule a spouštění kurzů a testů ve vzdělávacím prostředí. Nyní bylo před námi již jen období, během kterého budou nové didaktické prvky nasazeny v plném provozu školy. Již podle prvních ohlasů jsme věřili, že se nový styl výuky bude žákům i pedagogům líbit.
• Osmá schůze realizačního týmu
Na jednání realizačního týmu se tentokrát projednávala především problematika zdlouhavého schvalování žádostí o platbu ze strany poskytovatele dotace. Škola bohužel nemá dostatek finančních prostředků k uhrazení závazků vůči dodavatelům. Museli jsme tedy opětovně vyjednávat o prodloužení splatnosti faktur a o vystavení splátkových kalendářů.
Aktivity v měsíci březnu 2010
• Započala poslední klíčová aktivita
Na počátku března započalo poslední projektové období, během kterého byly nové didaktické prvky nasazeny v plném provozu školy. Již podle prvních ohlasů jsme zaznamenali, že s novým stylem výuky jsou žáci i pedagogové velmi spokojeni.
Aktivity v měsíci dubnu 2010
• Pilotní ověření moderní výuky úspěšně pokračuje
Pilotní ověření fungování interaktivní výuky probíhalo bez komplikací. Žákům i pedagogům se moderní vzdělávací prvky velmi líbí, učitelé mohou ve výuce i mimo ni uplatňovat elektronické materiály, především e-learningové kurzy a testy. Žáci se vždy na práci s novou výpočetní technikou velmi těší a učení se tak pro ně stává atraktivnější.
• Schůze realizačního týmu
I v měsíci dubnu se uskutečnilo pravidelné jednání realizačního tým projektu. Opět uplynulo monitorované období a bylo tedy potřeba zpracovat další, v pořadí již čtvrtou monitorovací zprávu projektu a současně žádost o platbu.
Aktivity v měsíci květnu 2010
• Interaktivní výuka
Moderní výuka je na naší škole v rámci pilotního provozu realizována stále bez problémů a je ze stran cílových skupin projektu hodnocena kladně. Řídící realizační tým provádí pravidelné kontroly využívání vytvořených elektronických vzdělávacích materiálů ve výuce.
• Schůze realizačního týmu
Na jednání realizačního týmu se opět projednávala především problematika zdlouhavého schvalování žádostí o platbu ze strany poskytovatele dotace. Škola bohužel má bohužel stále nedostatek finančních prostředků k uhrazení všech závazků vůči dodavatelům. Bylo tedy nutné opětovně vyjednávat o prodloužení splatnosti faktur. Současně jsme žádali o podstatnou změnu projektu, a to změnu monitorovacích indikátorů. Projektová žádost byla zpracována a Smlouva o realizaci projektu podepsána před vydáním 1. verze Metodiky monitorovacích indikátorů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost platné od října 2009. Vzhledem k odlišnostem výkladu obsahu a načítání jednotlivých MI jsme požádali o uvedení do souladu s Metodikou MI a o úpravu těchto monitorovacích indikátorů.
Aktivity v měsíci červnu 2010
• Závěr pilotního ověření moderní výuky
Pilotní ověřování interaktivní výuky finišovalo závěrem června společně s koncem výuky ve škole. Projektový manažer společně se svým zástupcem prováděl důkladné kontroly využívání vytvořených e-learningových kurzů a testů ve výuce.
• Propagační materiály k projektu
Jednou z povinných součástí projektu bylo zajištění publicity akce a informace veřejnosti o spolufinancování projektu z prostředků Evropského sociálního fondu (operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost). Vytištěné propagační materiály byly rozdistribuovány do veřejných míst ve spádové oblasti školy a byly též poskytnuty žákům a rodičům.
• Schůze realizačního týmu
Tento měsíc jsme doplňovali čtvrtou monitorovací zprávu a žádost o platbu dle připomínek Krajského úřadu Plzeňského kraje. Dále jsme začali připravovat podklady k evaluaci projektu, kterou budeme realizovat na samotný závěr projektu, tedy v průběhu července 2010.
Aktivity v měsíci červenci 2010
• Závěr projektu a jeho zhodnocení
Závěr projektu "Zavedení interaktivních postupů do vzdělávacího procesu na Základní škole Tymákov" byl věnován především důkladnému zhodnocení průběhu projektu, dosažených výsledků a naplnění předem stanovených cílů. Evaluace byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření mezi žáky školy. Součástí aktivity bylo také šetření mezi pedagogy formou řízených rozhovorů, směřující k vyjádření spokojenosti s realizovaným projektem a návrhy na jeho zlepšení či doplnění. V příloze můžete nahlédnout na výsledné hodnocení realizovaného projektu.
• Schůze realizačního týmu
V červenci se realizační tým intenzivně věnoval pracem, které souvisí s ukončením realizace projektu. Potřeba bylo nejen zhodnotit celý projekt, ale také jej uzavřít po finanční stránce. Byla tedy vytvořena závěrečná monitorovací zpráva společně s finální žádostí o platbu a všemi potřebnými přílohami.
Přiložené soubory ke stažení:
brozurka.pdf (763,5 kB)
letacek.pdf (329,1 kB)
zhodnoceni_projektu.pdf (219,3 kB)
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
© 2010- 2024 Základní škola Tymákov, design FoXprofi.com